30/3/18

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ


ΠΑΙΧΝΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
επιμέλεια άρθρου: Ελένη Ανδρουλάκη ΠΕ70


 Το παιχνίδι είναι μια εξ ορισμού ευχάριστη δραστηριότητα. Γι’ αυτό και ερευνάται όλο και περισσότερο η δυνατότητα χρήσης του στην εκπαιδευτική διαδικασία.  Η χρήση των βιντεο-παιχνιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν αμφισβητείται πια σχεδόν από κανέναν. Σε όλο τον κόσμο καθηγητές, ερευνητές και σχεδιαστές παιχνιδιών, δείχνουν ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για αυτά. Οι σημερινοί μαθητές, λόγω της μεγάλης ενασχόλησης και εξοικείωσής τους με την τεχνολογία, απολαμβάνουν περισσότερο μια εμπειρία μάθησης ενσωματωμένη σε ηλεκτρονικό παιχνίδι.  Αυτό συμβαίνει διότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στηρίζονται στην αρχή του «παίζω και μαθαίνω» απ’ όπου κι αντλούν τα πλεονεκτήματα τους ως εκπαιδευτικό μέσο.  Επίσης, βασίζονται σε σύγχρονες θεωρίες μάθησης και καινοτόμα μαθησιακά μοντέλα, όπως η «ανακαλυπτική μάθηση», η «βιωματική μάθηση», η «μάθηση μέσω συμμετοχής σε κοινότητες», «η μάθηση μέσω της πράξης (learning-by-doing)» και η «θεωρία περί ενεργητικής μάθησης». Ο Prensky (2001) ισχυρίζεται ότι η DGBL «μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εκμάθηση υλικού που δεν είναι ελκυστικό και δεν προσφέρει κίνητρα σε κανένα που όμως πρέπει να το μάθουν». Ο Papert (1993) θεωρεί ότι τα παιχνίδια μέσω υπολογιστή προσδίδουν ένα γρήγορο και κατά συνέπεια ενδιαφέρον ρυθμό στη διδασκαλία, σε αντίθεση με τα συμβατικά διδακτικά μέσα τα οποία καθιστούν αργή και βαρετή την εκπαιδευτική διαδικασία.


  
Ψηφιακά παιχνίδια (digital games)

 Ο όρος «ψηφιακό παιχνίδι» (digital game) χρησιμοποιείται στη βιβλιογραφία για να περιγράψει εφαρμογές λογισμικού οι οποίες 
1) έχουν τα τυπικά χαρακτηριστικά παιχνιδιού (όπως συγκεκριμένη κατάσταση έναρξης, ορισμένους κανόνες, στόχο, τελική κατάσταση νίκης/ήττας κ.λπ.), γεννούν στους χρήστες κίνητρο εμπλοκής και προσφέρουν άμεση διαδραστική εμπειρία που δημιουργεί το αίσθημα της ψυχαγωγίας (π.χ. Salen & Zimmerman, 2003). 
2) Παίζονται σε σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογικές πλατφόρμες, όπως: υπολογιστής, διαδίκτυο, κονσόλες παιχνιδιών, φορητές συσκευές.
 Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορεί να βοηθήσουν στην ανάπτυξη γνωστικών λειτουργιών και δεξιοτήτων, όπως (Prensky, 2001):
  • Ανάπτυξη ανακλαστικών – οπτικοκινητικός συντονισμός
  • Παράλληλη επεξεργασία της πληροφορίας
  • Συγκέντρωση της προσοχής
  • Παρατηρητικότητα
  • Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • Επικοινωνία
  • Φαντασία
  • Ενεργητικότητα
  • Φιλική αντιμετώπιση της τεχνολογίας.



Παιχνίδια μάθησης (learning games)

Το παιχνίδι μάθησης (ή εκπαιδευτικό/μαθησιακό παιχνίδι) μπορεί να περιγραφεί ως δραστηριότητα οργανωμένη με μορφή παιχνιδιού που αποσκοπεί στο να προσφέρει συνδυασμό ψυχαγωγίας και μάθησης, δηλ. στοχεύει σαφώς στην επίτευξη κάποιων μαθησιακών στόχων.
Ειδικότερα ο όρος «ψηφιακά παιχνίδια μάθησης» (digital learning games) αναφέρεται σε λογισμικό τύπου ψηφιακού παιχνιδιού, το οποίο έχει όμως σχεδιαστεί ώστε να υποστηρίξει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους (π.χ. Michael & Chen, 2006). Επομένως ένα ψηφιακό παιχνίδι μάθησης έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά:
1. Σενάριο παιχνιδιού (gameplay scenario). Το παιχνίδι αναπτύσσεται με βάση ένα γενικό σενάριο το οποίο εμπλέκει τον μαθητή-παίκτη και δημιουργεί τις ψυχολογικές συνθήκες της εμπειρίας παιχνιδιού (ενδιαφέρον, εμπλοκή, ανταγωνισμός κ.λπ.).
2. Μηχανισμός μάθησης (learning mechanism). Η τεχνική μάθησης που υιοθετεί το παιχνίδι. Ουσιαστικά πρόκειται για τον μηχανισμό που ενεργοποιεί τις γνωστικές διεργασίες του μαθητή-παίκτη, ώστε να επεξεργαστεί πληροφορίες χρήσιμες για την επίτευξη των στόχων μάθησης.


Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορούν να αξιοποιηθούν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με ποικίλους μαθησιακούς τρόπους και εφαρμογές. Η πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς είναι το πώς να εκμεταλλευτούν το υψηλό επίπεδο εμπλοκής των παικτών στο παιχνίδι και, σε συνδυασμό με κατάλληλα σενάρια παιχνιδιών, να δημιουργήσουν εμπειρίες μάθησης μέσα από τις οποίες οι παίκτες-χρήστες να αποκομίσουν σημαντικές και μεταφέρσιμες γνώσεις και δεξιότητες. 

Η παιχνιδοκεντρική μάθηση, game-based learning, GBL θέτει ως γενικό στόχο τη δημιουργία εκπαιδευτικών περιβαλλόντων που συνδυάζουν ισορροπημένα τη μάθηση με την ψυχαγωγία και ικανοποίηση που εισπράττει ο παίκτης ενός καλοσχεδιασμένου παιχνιδιού. Για τον σκοπό αυτόν γίνεται χρήση διαφόρων καινοτόμων τεχνολογιών που περιλαμβάνουν φορητές συσκευές, εργαλεία Web 2.0, τρισδιάστατους εικονικούς κόσμους (3D virtual worlds), εκπαιδευτική ρομποτική  και απτικές διεπαφές (tangible user interfaces). Τα οφέλη από την προσπάθεια αυτή αναμένεται να προκύψουν πρώτιστα από το κίνητρο για αυξημένη εμπλοκή με το παιχνίδι, την οποία εκτιμάται ότι θα έχουν οι μαθητές-παίκτες. Ο μαθητής θα θελήσει να παίξει τοπαιχνίδι ώστε να βιώσει τα ενδιαφέροντα συναισθήματα που δημιουργεί αυτή η εμπειρία. Ως συνέπεια θα πρέπει να ενεργοποιήσει τις γνωστικές διεργασίες που απαιτεί ο μηχανισμός μάθησης ο ενσωματωμένος στο παιχνίδι. Το αποτέλεσμα αναμένεται να είναι η αυξημένη εμπλοκή και αλληλεπίδραση (μαθητών μεταξύ τους, με τον δάσκαλο, με το παιχνίδι και το εκπαιδευτικό υλικό), που λογικά θα οδηγήσουν στην επίτευξη ουσιαστικών μαθησιακών στόχων όπως:
- εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο (μάθηση βασικών/προχωρημένων γνώσεων, εξοικείωση με πολλαπλές οπτικές/ερμηνείες, σύνδεση της γνώσης με καθημερινές καταστάσεις, ανάλυση στρατηγικών κ.λπ.), 
- ανάπτυξη δεξιοτήτων (αυτενέργεια για την επίλυση προβλήματος, συνεργασία, κοινωνική συναναστροφή (επικοινωνία), χρονικός προγραμματισμός έργου, αναζήτηση και οργάνωση πληροφοριών κ.λπ.).




ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

Το jele είναι ένα ολοκληρωμένο διαδρατικό σύστημα εκπαιδευτικών ψυχαγωγικών δρατηριοτήτων με βάση την ύλη του Δημοτικού. Όλες οι δραστηριότητες είναι εμπλουτισμένες με κίνηση, ήχους, χαρούμενα χρώματα, και έξυπνους διαλόγους, ώστε τα παιδιά μέσα από την εξερεύνηση να νιώθουν ότι ζουν μια περιπέτεια παρέα με τους ήρωες του je;e που τα βοηθούν όταν κάνουν λάθος, τα καθοδηγούν, τα επιβραβεύουν όταν πετυχαίνουν το σωστό αποτέλεσμα. Το jele απευθύνεται σε παιδιά Α΄, Β΄ Γ΄Δημοτικού.

 ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ - διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη 
για μικρά παιδιά

ΚΛΙΚ ΕΔΩ


Εκπαιδευτική πύλη για μικρά παιδιά 3-7 ετών. Στόχος της πύλης είναι η ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών, καθώς και η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Τα μικρά παιδιά αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες μέσα από δραστηριότητες που έχουν τη μορφή παιχνιδιού και είναι οργανωμένες σε δέκα θεματικές ενότητες.  Η πρόσβαση είναι ανοικτή σε όλους.


Ένας επιπλέον στόχος της πύλης είναι η έγκαιρη ανίχνευση και αξιολόγηση της μαθησιακής ετοιμότητας των μικρών παιδιών, έτσι ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα για τη σχολική ένταξη. Μέσα από τρία (3) σταθμισμένα τεστ ανίχνευσης πιθανών μαθησιακών δυσκολιών για παιδιά 5-6 ετών, οι γονείς ενημερώνονται για τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών τους σε θέματα Φωνολογικής Επίγνωσης, Γραμματικών δομών και Μνήμης και Συλλογισμών.
Παράλληλα, μέσα από τις ασκήσεις λογοθεραπευτικής παρέμβασης, η διαδικασία φωνολογικής διόρθωσης παίρνει τη μορφή ηλεκτρονικού παιχνιδιού.
Οι οδηγίες των ασκήσεων υποστηρίζονται από την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) με χρήση βίντεο, καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες των μικρών παιδιών με κώφωση ή προβλήματα ακοής.



Το Μαγικό φίλτρο - ψηφιακό μαθησιακό παιχνίδι 
ειδικής αγωγής 




Το  «ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ» είναι ένα ψηφιακό μαθησιακό παιχνίδι περιπέτειας, που προέρχεται από το χώρο της ειδικής αγωγής.  Δεν πρόκειται για παιχνίδι με μοναδικό ήρωα – πρωταγωνιστή, αντίθετα υπάρχει μία ολόκληρη ομάδα χαρακτήρων, οι οποίοι βοηθούν ο ένας τον άλλο.  Το παιχνίδι αποτελείται από 4 επεισόδια, περιλαμβάνει σκηνές αφήγησης και 20 επιμέρους παιχνίδια σχετικά με τα μαθηματικά, τη γλώσσα, τις κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες και τις δεξιότητες καθημερινής ζωής. Πρόκειται για μία αυτόνομη εφαρμογή προγραμματισμένη σε Flash. Κάθε επεισόδιο σχεδιάστηκε με αυτόνομη λογική ενώ η δομή του παιχνιδιού δεν είναι δεσμευτική για τον παίχτη, ο οποίος μπορεί να εισέλθει και να αποχωρήσει ανά πάσα στιγμή.
Σε αντίθεση με τα βίντεο-παιχνίδια που κυκλοφορούν στο εμπόριο δεν υπάρχει το στοιχείο της αποτυχίας κατά τη διεκπεραίωση των αποστολών, ενώ όλες οι ασκήσεις αλλάζουν ανάλογα με το επίπεδο γνώσεων και ανταπόκρισης του κάθε παιδιού.
Το ψηφιακό παιχνίδι Μαγικό Φίλτρο 2.0, μαζί με συνοδευτικό υλικό, είναι ελεύθερα διαθέσιμο (αρχείο RAR) από τον ιστοχώρο του έργου ΕΠΙΝΟΗΣΗ




 συμπιεσμένο αρχείο rar, μέγεθος 161ΜΒ

FunTwoThree.com:  1.000 δραστηριότητες για online παιχνίδι και μάθηση


Το FunTwoThree.com απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου.  Έχει παιχνίδια, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ηχογραφημένα παραμύθια και μουσική δωρεάν διαθέσιμα και με συνδρομή 24 ευρώ το χρόνο (ή με μηνιαία πρόσβαση αντί 6 ευρώ) η πρόσβαση στο πλούσιο περιεχόμενό του διευρύνεται. Χαρακτηριστικό του είναι η εύκολη πλοήγηση βάση εικόνων και συμβόλων για τους μικρούς φίλους, ακόμη και για αυτούς που δεν ξέρουν να διαβάζουν. Στο FunTwoThree.com υπάρχουν: •Περισσότερες από 1000 δραστηριότητες, σχεδιασμένες αποκλειστικά για παιδιά προσχολικής ηλικίας και πρώτων τάξεων του δημοτικού, με τη συνεργασία έμπειρων εκπαιδευτικών, καλλιτεχνών και τεχνικών. •Μια ευρεία γκάμα από εκπαιδευτικά παιχνίδια, εκτυπώσιμα, εικαστικές εφαρμογές, βίντεο, τραγούδια, ιστορίες, φωτογραφίες, καθώς και ένα εικονογραφημένο λεξικό, μια ψηφιακή βιβλιοθήκη και ένα 24ωρο ραδιόφωνο κλασσικής μουσικής. •Σελίδες αφιερωμένες στους γονείς με χρήσιμες ιδέες και εφαρμογές.
 Ένας διασκεδαστικός τρόπος για την εκμάθηση εκατοντάδων λέξεων στα Αγγλικά.
Αποτελεί μια αμιγώς ελληνική πρωτοβουλία. Εμπνευστής του FunTwoThree.com είναι ένας νέος γονιός, ο Χάρης Μπάκας, ο οποίος με τον νέο του ρόλο εντόπισε  την απουσία ποιοτικού περιεχομένου για παιδιά και αποφάσισε μέσω προσωπικής επένδυσης να αναπτύξει έναν καινοτόμο χώρο δημιουργικής απασχόλησης.
Το FunTwoThree.com δηλώνει πως αγαπάει το περιβάλλον, τις τέχνες, τον πολιτισμό και την παράδοση – γιʼ αυτό και συνεργάζεται με φορείς όπως το WWF, η ΜΟm και το Vancouver Film School, Εκδoτικούς Οίκους από την Ελλάδα και το εξωτερικό και πολλούς ακόμη καταξιωμένους Δημιουργούς και παρόχους περιεχομένου.

ΑΡΘΡΟ στα αγγλικά: 



KΛΙΚ ΕΔΩ


12/3/18

Remind - τι είναι

Το Remind είναι ένα ελεύθερο, ασφαλές, και εύχρηστο εργαλείο επικοινωνίας που βοηθά τους εκπαιδευτικούς να έχουν μια άμεση σύνδεση με τους μαθητές και τους γονείς τους.
Ένας στους τέσσερις εκπαιδευτικούς στην Αμερική χρησιμοποιούν την εφαρμογή σύμφωνα με το άρθρο του NPR. Το Remind επιτρέπει στους καθηγητές να στέlνουν μηνύματα - μέσω email, τηλεφώνου, iPad ή Android - σε μια ολόκληρη τάξη με το πάτημα ενός κουμπιού. Είναι μια νέα σχετικά υπηρεσία αλλά πολύ ανερχόμενη.
 
Τα χαρακτηριστικά που το κάνουν τόσο δημοφιλή είναι:

Άμεση και εύκολη σύνδεση
Οι καθηγητές απλά εγγράφονται, δημιουργούν μία τάξη, προσθέτουν μαθητές και ξεκινούν να στέλνουν μηνύματα. Οι μαθητές και οι γονείς εγγράφονται στην τάξη αυτή χρησιμοποιώντας τον μοναδικό κωδικό της τάξης.
Ασφαλής σύνδεση
Τα τηλέφωνα των μαθητών και των γονέων παραμένουν κρυφά έτσι η επικοινωνία είναι 100% ασφαλής. Επίσης διατηρείται ιστορικό των μηνυμάτων αν χρειαστεί.
Αποδοτική επικοινωνία
Εξοικονόμηση χρόνου στέλνοντας προγραμματισμένα μηνύματα με κέιμενο, φωτογραφία ή ακόμα και ηχογραφημένο μήνυμα απ' ευθείας στα κινητά των μαθητών και των γονέων.
Δωρεάν
Οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός, μαθητής ή γονέας μπορεί να χρησιμοποιήσει το Remind ΔΩΡΕΑΝ σε οποιαδήποτε συσκευή χωρίς καμία δέσμευση.
Το βασικότερο μειονέκτημά του προς το παρόν είναι ότι δεν έχει ελληνική μετάφραση, οπότε η διεπαφή είναι στα αγγλικά. Βέβαια είναι τόσο εύκολο στη χρήση για τον μαθητή ή τον γονέα που δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα.

Παιδαγωγική Αξιοποίηση

 Ένα από τα μεγάλα προβλήματα των εκπαιδευτικών είναι η έλλειψη ενδιαφέροντος απο τους μαθητές καθώς και η απουσία των γονέων από το σχολείο, με αποτέλεσμα να μην ενημερώνονται για την πρόοδο των μαθητών τους.

Η αξιοποίηση του εργαλείου Remind στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι σχετικά προφανής. Με έναν απλό και εύκολο τρόπο ο εκπαιδευτικός έχει την δυνατότητα να επικοινωνήσει μαζί τους, ενημερώνοντας με αυτόν τον τρόπο τους γονείς για τις υποχρεώσεις των παιδιών τους καθώς και για την πρόοδο τους. Επίσης, χρησιμοποιώντας μια σύγχρονη υπηρεσία μέσω smartphone ίσως ενεργοποιηθεί ο ίδιος ο μαθητής για μεγαλύτερη συμμετοχή και προσπάθεια.

Δείτε 10 τρόπους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Remind



10 τρόποι
να χρησιμοποιήσετε το Remind

 






Το πρώτο βήμα για να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία Remind είναι να εγγραφείτε ως καθηγητής. Οπότε μεταβείτε στη σελίδα του Remind (https://www.remind.com/) και επιλέξτε "Sign Up". Μπορείτε να συμπληρώσετε τα πεδία της φόρμας ή να συνδεθείτε πολύ γρήγορα με τον Google λογαριασμό σας πατώντας το αντίστοιχο κουμπί στο κάτω μέρος.
Εισάγετε πρώτα το email σας



Θα σας ζητηθεί να εισάγετε Όνομα - Επίθετο και κωδικό


Στην συνέχεια επιλέξτε 
 Στη συνέχεια θα δημιουργήσετε την τάξη σας. Πατήστε το CREATE CLASS και ορίστε 
το εικονίδιο της τάξης, την ονομασία της τάξης σας, τον κωδικό (αν δεν δοθεί αυτόματα δέχεται μόνο λατινικούς χαρακτήρες και την παύλα -) την ηλικία των παιδιών (στην περίπτωση που είναι κάτω των 13 ετών ζητείται και email των γονιών) 

 Στο επόμενο παράθυρο εμφανίζονται οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να γίνει η εγγραφή των μαθητών στην τάξη σας.
 

Κάθε τάξη διαθέτει και ένα αναγνωριστικό (τον κωδικός της). Αυτό το αναγνωριστικό είναι το μοναδικό στοχείο που θα πρέπει να διαμοιράσετε στους γονείς και στους μαθητές σας για να μπορούν να εγγραφούν στην τάξη σας.  


Εγγραφή μαθητών και γονέων στην τάξη   

Υπάρχουν 4 τρόποι για να μπορέσει ένας μαθητής ή γονέας να εγγραφεί στην τάξη σας. 
Μέθοδος 1 - Μέσω του Web site

Βήμα 1: Ο μαθητής ή γονέας μεταβαίνει στη διεύθυνση http://www.remind.com και επιλέγει την αντίστοιχη επιλογή  "I am student" ή "I am parent"

Βήμα 2: Εισάγει το αναγνωριστικό της τάξης που θα του έχετε δώσει (π.χ. @tpeiv)




Μέθοδος 2 - Μέσω του email τους
Ο καθηγητής/δάσκαλος εισάγει τους μαθητές ή γονείς με τα email τους (αν τα γνωρίζει)

Μέθοδος 3 - Με διαμοιρασμό του συνδέσμου της τάξης

Μέθοδος 4 - Μέσω του κινητού τους τηλεφώνου
Βήμα 1: Κατεβάζουν το application Remind απο το App Store ή το Google Play

Βήμα 2: Συνδέονται με τον Google λογαριασμό τους και βάζουν το αναγνωριστικό της τάξης




πηγή: seminars.etwinning

26/2/18

appear.in TI ΕΙΝΑΙ



Το Appear.in είναι μια Web 2.0 υπηρεσία η οποία μας επιτρέπει την ομαδική τηλεδιάσκεψη και η οποία λειτουργεί χωρίς να απαιτείται η φόρτωση κάποιου προγράμματος. Στην δωρεάν έκδοση υποστηρίζονται μέχρι 4 συμμετέχοντες στο δωμάτιο συνομιλίας.



Τα μέλη μοιράζονται ένα κοινό δωμάτιο συνομιλίας και μπορούν να χρησιμοποιήσουν εικόνα, ήχο και κείμενο για την επικοινωνία τους.
Το εντυπωσιακό της υπηρεσίας είναι η ευκολία χρήσης και έναρξης μιας τηλεδιάσκεψης. Μπορείτε να ξεκινήσετε μια τηλεδιάσκεψη κυριολεκτικά με 2 κλικ!


 Παιδαγωγική αξιοποίηση 
 Η χρήση ενός περιβάλλοντος τηλεδιάσκεψης δεν έχει νόημα να εφαρμοστεί κατά την διδασκαλία μέσα στην τάξη, παρόλα αυτά είναι εξαιρετικά χρήσιμο στις παρακάτω περιπτώσεις που βοηθούν την διδασκαλία και τη συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών.
 Ασύγχρονη διδασκαλία
 Επικοινωνία ομάδων στα πλαίσια μιας συνεργατικής εργασίας
 Επικοινωνία σχολείων στα πλαίσια μιας συνεργατικής εργασίας (π.χ. e-twinning)
 Επικοινωνία εκπαιδευτικών


Τι θα χρειαστείτε

Για να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία θα χρειαστείτε έναν απο τους browser: Firefox, Chrome ή Opera που υποστηρίζουν την τεχνολογία WebRTC. Δεν χρειάζεται να εγκαταστήσετε κανένα επιπλέον plugin. Υπάρχει επιπλέον η δυνατότητα συμμετοχής στην τηλεδιάσκεψη από κινητό iphone (ή ipad).

Πως θα ξεκινήσετε μια νέα τηλεδιάσκεψη  
Θα ακολουθήσετε τα παρακάτω 2 βήματα:
Βήμα 1: Δημιουργία του δωματίου συνομιλίας
Μεταβείτε στην σελίδα http://appear.in, πληκτρολογήστε ένα όνομα για το δωμάτιό σας στο πεδίο που εμφανίζεται. (π.χ. eteinning-seminars) και πατήστε Create new room. Αν το όνομα που επιλέξετε χρησιμοποιείται ως ιδιωτικό δωμάτιο (θα εξηγηθεί στη συνέχεια) τότε θα πρέπει να επιλέξετε κάποιο άλλο.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ελληνικούς χαρακτήρες


Βήμα 2: Μοιραστείτε το link του δωματίου
Αντιγράψτε το link πατώντας το κουμπί Copy link και κοινοποιήστε το στους υπόλοιπους συμμετέχοντες, με email ή με κάποιον άλλο τρόπο. Θα μπορούσατε να έχετε ήδη συνεννοηθεί το όνομα του δωματίου και να μπείτε όλοι κάποια προκαθορισμένη ώρα.


Ιδιωτικά δωμάτια συνομιλίας 
 Όπως ίσως θα έχετε συμπεράνει το δωμάτιο αυτό είναι δημόσιο και μπορεί να εισέλθει ο οποιοσδήποτε, αρκεί να γνωρίζει το link. Στο πάνω μέρος της οθόνης θα εμφανίζεται το:



Για να μπορέσετε να δημιουργήσετε ιδιωτικά δωμάτια συνομιλίας που να τα διαχειρίζεστε και να επιλέγετε ποιοί θα έχουν πρόσβαση τότε θα πρέπει να κάνετε εγγραφή στο appear.in. Η εγγραφή είναι απολύτως δωρεάν.
Η διαδικασία είναι η παρακάτω:
1. Στη σελίδα http://appear.in πληκτρολογήστε το όνομα για το ιδιωτικό δωμάτιο και πατήστε το Create new room (θα εμφανιστεί εφόσον δεν το χρησιμοποιεί κάποιος άλλος χρήστης)

2. Πατήστε το Claim this room για να κάνετε ιδιωτικό το δωμάτιο


3. Κάντε είσοδο/εγγραφή γράφοντας απλά το όνομά σας



4. Ο κωδικός για να συνδεθείτε στο δωμάτιο θα σας έρθει μέσω SMS ή email ανάλογα με την επιλογή σας. Αν θέλετε να το αλλάξετε πατήστε "Use phone instead". Στη συνέχεια γράψτε τον κωδικό και εισέρχεστε στο δωμάτιο


5. Στη συνέχεια θα σας αποσταλεί ένας κωδικός (στο κινητό σας ή στο email) τον οποίο θα γράψετε στην επόμενη οθόνη



6. Αφού συπληρώσετε τον κωδικό θα μπείτε στο δωμάτιο στο οποίο θα είστε ο διαχειριστής και έχετε την δυνατότητα να το κλειδώσετε, να "πετάτε" χρήστες από την τηλεδιάσκεψη.
Στην δωρεάν έκδοση δεν μπορείτε να έχετε παραπάνω απο ένα ιδιωτικά δωμάτια.

12/2/18

MailNator ΤΙ ΕΙΝΑΙ


Το mailinator είναι μια δωρεάν υπηρεσία email μιας χρήσης. Η ιδέα είναι να επιτρέπει σε ένα χρήστη να δημιουργήσει και να χρησιμοποιήσει μια διεύθυνση email όποτε τη χρειαστεί, όπως για παράδειγμα κατά την συμπλήρωση μιας φόρμας σε κάποια ιστοσελίδα.


Με το mailinator...

  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε όνομα σκεφτείτε και να δώσετε μια διεύθυνση email από το mailinator χωρίς να ανησυχείτε για spam (π.χ. george@mailinator.com)

  • Όλα τα γραμματοκιβώτια (emails) είναι δημόσια και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε

  • Δεν χρειάζεται εγγραφή, ούτε συνθηματικά! Απλά χρησιμοποιείτε ένα γραμματοκιβώτιο.

  • Τα γραμματοκιβώτια κατασκευάζονται αυτόματα με το που λάβετε ένα email
Θα πρέπει να έχετε υπόψη σας 3 πράγματα:
1. Τα γραμματοκιβώτια είναι δημόσια, οπότε ο οποιοσδήποτε μπορεί να διαβάσει, ή διαγράψει τα μηνύματα που θα λάβετε. 2. Τα γραμματοκιβώτια καθαρίζονται κάθε μέρα οπότε τα μηνύματά που λαμβάνετε στο mailinator θα χαθούν.3 Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το mailinator για να στείλετε κάποιο μήνυμα. (μπορείτε όμως να προωθήσετε κάποιο εισερχόμενο μήνυμα). 


Σίγουρα η χρησιμότητα της ένταξης των Web 2.0 υπηρεσιών στη εκπαιδευτική διαδικασία είναι μεγάλη.
Ένα από τα προβλήματα για τη χρήση τέτοιων υπηρεσιών στην πράξη είναι η δημιουργία λογαριασμού (account) από κάθε μαθητή σε κάθε τέτοια υπηρεσία. Το δύσκολο μέρος στην διαδικασία της εγγραφής είναι η αναγκαιότητα ύπαρξης email και επιβεβαίωσης της εγγραφής μέσα από το email.
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι πολλοί μαθητές δεν έχουν λογαριασμό email ή ακόμη και αν έχουν δεν θυμούνται τον κωδικό τους. Η υπηρεσία Mailinator έρχεται να λύσει αυτό το πρόβλημα μιας και ο κάθε μαθητής μπορεί να ανοίξει λογαριαμό χρησιμοποιώντας σαν email ένα email της μορφής: επώνυμο@mailinator.com (π.χ. papadopoulos@mailinator.com) και αμέσως να δει το email στην σελίδα του mailinator.
Ακόμη περισσότερο ο καθηγητής έχει την δυνατότητα να ανοίξει λογαριασμούς για κάθε μαθητή ή ομάδα μαθητών πριν την διδασκαλία, πολύ απλά χρησιμοποιώντας διάφορα emails απο το mailinator.
Π.χ.
gymAuser1@mailinator.com
gymAuser2@mailinator.com
gymAuser3@mailinator.com .....

 Η χρήση του mailinator είναι εξαιρετικά απλή.Μεταβείτε στην διεύθυνση www.mailinator.com και εισάγετε στο πεδίο της σελίδας το όνομα ενός γραμματοκιβωτίου που θα θέλατε να δείτε. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σαν όνομα το free ή το dummy που είναι συχνά χρησιμοποιούμενα.




Στη συνέχεια θα δείτε τα μηνύματα που υπάρχουν σε αυτό το γραμματοκιβώτιο. Μπορείτε να δείτε οποιοδήποτε email και να διαγράψετε οποιοδήποτε email.
Στο πάνω αριστερό μέρος της σελίδας εμφανίζεται το πλήρες όνομα του email που πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να λάβετε μηνύματα σε αυτό το γραμματοκιβώτιο.
Εμφανίζεται ακόμα η ένδειξη "public" που μας ενημερώνει και μας υπενθυμίζει ότι το συγκεκριμένο email είναι κοινόχρηστο και μπορεί να το δει ο καθένας.




 Ένα πρόβλημα που αρχίζει να αναδύεται πλέον στη χρήση του mailinator, είναι ότι τα sites αρχίζουν να απαγορεύουν τις εγγραφές με email που να τελειώνουν σε @mailinator.com. Για να λύσει αυτό το πρόβλημα το mailinator παρέχει και άλλα domain names που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.
Τα domain names αυτά δεν είναι δημοσιοποιημένα σε κάποια λίστα (για ευνόητους λόγους..),  αλλά για να δείτε κάποιο απο αυτά μπορείτε να μεταβείτε προς τα κάτω στην αρχική σελίδα στο www.mailinator.com. (βλ. εικόνες). 

Το domain name αλλάζει σε κάθε ανανέωση της σελίδας !!


1/12/17

ΔΙΑΧΥΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ


2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017 
Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικού προσωπικού 





Οι συμμετέχοντες εκπ/κοί ΠΕ70 Ανδρουλάκη Ελένη, Μουντράκη Άννα  και οι εκπ/κοί Αγγλικών Νικητάκη Καλλιόπη, Χασομέρη Βασιλική συζητούν με εκπ/κούς του σχολείου την εμπειρία που αποκόμισαν και οργανώνουν βιωματικό εργαστήριο ICT με χρήση των εφαρμογών που διδάχθηκαν και προτάσεις αξιοποίησης στην τάξη.





29/11/17

Edpuzzle





Το edpuzzle είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για επεξεργασία βίντεο, που υποστηρίζει τη μέθοδο της εντεστραμμένης τάξης (flipped classroom). 
Επιτρέπει στον εκπ/κό να "κόψει" και να "ράψει" οποιοδήποτε βίντεο στα μέτρα του μαθήματός του ενσωματώνοντας ερωτήσεις ανοικτού τύπου και πολλαπλών επιλογών, ελέγχοντας το βαθμό κατανόησης των μαθητών του, προσθέτοντας υποσημειώσεις, σχόλια και εξωτερικούς συνδέσμους, εικόνες και ήχο, επεκτείνοντας την έρευνα. 
Επιπλέον, μπορεί, αν το επιθυμεί να αφαιρέσει τον ήχο του  αρχικού (ξενόγλωσσου π.χ.) βίντεο και να ηχογραφήσει ο ίδιος την αφήγηση στη γλώσσα του.  
Το εργαλείο δίνει ακόμη τη δυνατότητα στον εκπ/κό να ελέγξει πόσες φορές είδε κάθε μαθητής του το βίντεο, ποια σημεία επανέλαβε, ή αν το ολοκλήρωσε, καθώς ο χρήστης δεν μπορεί να το "τρέξει" ή να προσπεράσει κάποιο βήμα...

Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στον εκπ/κό να δημιουργήσει τάξεις, να εγγράψει τους μαθητές του και να παρακολουθεί την επίδοσή τους στις εργασίες που αναθέτει. Η εγγραφή δεν προϋποθέτει δημιουργία email μαθητή. Αρκεί ο κωδικός τάξης που του έχει δώσει ο εκπ/κός για να έχει πρόσβαση στο edpuzzle.

Περιλαμβάνεται στις προτάσεις αξιοποίησης του φωτόδεντρου: 

Παραδείγματα edpuzzle εκπ/κών αγγλικών του σχολείου μας Nικητάκη Κ., Χασομέρη Β. και γενικής τάξης Ανδρουλάκη Ε.







































Ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο  μπορούμε να ψάξουμε  για εναλλακτικές εφαρμογές αντίστοιχες με το edpuzzle.   

ΚΛΙΚ ΕΔΩ


28/11/17

web πλατφόρμα EDMODO

Το Edmodo παρέχει έναν ασφαλή και εύκολο τρόπο σύνδεσης και συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, διαμοιρασμό περιεχομένου, παράδοση και αξιολόγηση εργασιών, πρόσβαση σε ανακοινώσεις κ.α 

 Για τη χρήση και αξιοποίηση του Edmodo από τους εκπαιδευτικούς χρειάζεται μόνο η δωρεάν εγγραφή ως εκπαιδευτικός στην πλατφόρμα https://www.edmodo.com/


 Το Edmodo είναι μια web πλατφόρμα που παρέχει έναν ασφαλή και εύκολο τρόπο σύνδεσης και συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, διαμοιρασμό περιεχομένου, παράδοση και αξιολόγηση εργασιών, πρόσβαση σε ανακοινώσεις. Με άλλα λόγια είναι κάτι μεταξύ κοινωνικού δικτύου (παρόμοιο με το Facebook) και μαθησιακού περιβάλλοντος, αλλά σε ένα ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον κατάλληλο για το σχολείο.


Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω το Edmodo 
με τους μαθητές μου; 
 Το Edmodo σας παρέχει ένα ασφαλές περιβάλλον, όπου μπορείτε να δημιουργήσετε μια ομάδα μαθητών σας που να αντιστοιχεί σε μια τάξη. Σε αυτήν την εικονική ομάδα μπορείτε να:
Δημοσιεύσετε ψηφιακούς πόρους με πρόσβαση από τους μαθητές σας για προβολή ή λήψη.
Δημιουργήσετε ερωτηματολόγια για τους μαθητές .
Γράψετε σύντομες περιλήψεις των μαθημάτων για τους μαθητές που απουσίαζαν από την τάξη
Δημοσιεύσετε εργασίες για το σπίτι ή την τάξη. 




Τι είναι αυτό που κάνει το Edmodo 
ένα ασφαλές περιβάλλον; 

Κάθε ομάδα Edmodo διαχειρίζεται και ελέγχεται από τον εκπαιδευτικό.
Οι μαθητές χρειάζονται έναν κωδικό πρόσβασης για να ενταχθούν στην τάξη. Εάν ένας μαθητής διαρεύσει τον κωδικό εκτός τάξης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να τον αλλάξει, χωρίς να επηρεάζει τους μαθητές που έχουν ήδη ενταχθεί στην ομάδα. 
Οι μαθητές μπορούν να επικοινωνούν μόνο σε όλη την τάξη ή τον εκπαιδευτικό - η επικοινωνία μεταξύ των μαθητών δεν είναι δυνατή. 
Η ανάρτηση ανώνυμα δεν επιτρέπεται. 
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να διαγράψουν ανάρμοστες δημοσιεύσεις μαθητών. Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα να ελέγχοντα όλες οι αναρτήσεις από τον εκπαιδευτικό πριν δημοσιευθούν.

 Πως δημιουργούνται οι τάξεις και ομάδες 
Οι εκπαιδευτικοί έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν τάξεις (classes)  για κάθε μία από τις τάξεις τους και να επιβλέπουν ξεχωριστά την εξέλιξη των δραστηριοτήτων. Σε κάθε τάξη ανατίθεται ένας μοναδικός κωδικός, τον οποίο ο εκπαιδευτικός γνωστοποιεί στους μαθητές του ώστε να έχουν πρόσβαση στην τάξηα. Με αυτόν τον τρόπο, οι τάξεις που δημιουργούνται είναι αυτοδύναμες και προστατευμένες από δράσεις τρίτων προσώπων.
Οι ομάδες (groups) είναι παρόμοιες με τις τάξεις, με τη διαφορά ότι απευθύνται σε ενήλικους και όχι σε μαθητές. Για παράδεγιμα στις τάξεις υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου από γονέα.
Για να γραφτεί ένας μαθητής σε ένα μάθημα, θα πρέπει να δημιουργήσει έναν λογαριασμό στο Edmodo (δεν απαιτείται email) αλλά επιπλέον να γνωρίζει και τον κωδικό του μαθήματος που θα του έχει δώσει ο καθηγητής του.

 Τι άλλες δυνατότητες παρέχει το Edmodo; 
 O εκπαιδευτικός μπορεί να αναζητήσει και άλλους εκπαιδευτικούς, να τους προσθέσει στις επαφές του, ώστε να μπορούν να επικοινωνούν και να ανταλλάσσουν εμπειρίες, γνώμες και να αλληλοϋποστηρίζονται.
Δημιουργία και η ανάπτυξη "ψηφιακών βιβλιοθηκών".
Αναρτήσεις με ανακοινώσεις ή προτεινόμενα θέματα για συζήτηση.
Δημιουργία μικρών ομάδων μελέτης εξ αποστάσεως και διαδικτυακά.
Δημιουργία λογαριασμού γονέων, ώστε να μετέχουν και αυτοί σε θέματα του σχολείου και να παρακολουθούν τους βαθμούς και τις εργασίες των παιδιών τους.

 Πρακτικές συμβουλές για την συμμετοχή μαθητών σε τάξη του Edmodo
  1. Το Edmodo όπως και άλλες εφαρμογές απαιτούν λογαριασμό email. Αυτό δημιουργεί μια δυσκολία γιατί στη πράξη οι περισσότεροι μαθητές είτε δεν έχουν email, είτε αγνοούν τον κωδικό του.
  2. Αφιερώστε κάποιο χρόνο στην αρχή ώστε όλοι οι μαθητές να δημιουργήσουν λογαριασμό GOOGLE ή να βεβαιωθούν για τα στοιχεία του υπάρχοντος. Έχοντας λογαριασμό GOOGLE θα μπορούν να εγγράφονται σε πολλές εφαρμογές χωρίς να δημιουργούν νέους λογαριασμούς.
  3. Έπειτα να κάνουν εγγραφή στο Edmodo με την επιλογή σύνδεση μέσω GOOGLE και όχι να δημιουργήσουν νέο λογαριασμό
  4. Όταν θα συνδεθούν για πρώτη φορά θα τους ζητηθεί ο κωδικός τάξης. Να έχετε γραμμένο τον κωδικό στον πίνακα ή σε ένα χαρτί που θα τους μοιράσετε.